onsdag 17 september 2008

Dyrt

Och på tal om boende - något har hänt med hyrorna medan vi i allsköns ro har bott här i tre år! Vi har suttit och surfat lite på hyreslägenheter ikväll, och fick konstatera att det blivit dyrt att hyra. Kollade Åbo också för att få jämföra med en stad som jag i tiderna hade bättre koll på. Där kostade en medeltvåa i centrum med plats för två studerande utan större krav på lyx ungefär 500 euro när jag bodde där. Nu går en motsvarande lägenhet lätt över 600 euro... Skillnaden är inte fullt lika stor här i Vasa, men däremot är utbudet inte så imponerande stort.

Och det var dagens konsumentupplysning. Nu över till... min knöliga kudde och mitt sköna täcke.

(På tal om konsumentupplysning - det var kanske sommarens bästa köp när jag tänker efter! Det skönaste täcke jag nånsin ägt, kostade osannolika 29 kronor på Ikea! Nästan så man blir misstänksam...)

Inga kommentarer: