lördag 13 september 2008

Umgås


Arvid och jag begav oss på en snabb tur till Purmo i veckan. Ganska skönt egentligen att vara där två vardagar då de flesta i familjen är upptagna med annat - tack vare det hann det till exempel bli nästan en heldag med (min) mommo och moffa som visserligen håller sig sysselsatta, men inte så pass att de inte hinner umgås med sin dotterdotterson på en vardag... Jag behöver knappast säga att de var begeistrade över sin lilla besökare trots att han kanske inte var den mest välartade gästen (en och annan blomkruka och ljusstake hamnade upp och ner på golvet), och jag tyckte det var jätteroligt att för en gångs skull kunna vara där så länge att Arvid också hann börja känna sig hemma med dem. Arvids favoritpryl är förresten en röd kratta som han går omkring med både inomhus och utomhus, och igår blev det premiär för att faktiskt jobba med den när han hjälpte mommo att kratta gräs riktigt på riktigt...

Och idag (tillbaka i Vasa) har det blivit heldag med syster J som är på besök hela helgen. Gillar att ha folk här! Speciellt om de dessutom är trevliga. Nu blir det filmkväll. Det är inte jag som valt filmen och jag är lite skeptisk, men vad gör det när filmen projiceras på ett vitt lakan på ena vardagsrumsväggen...

Inga kommentarer: