fredag 19 september 2008

April?

Någon behagar skämta med mig aprilo. Eftersom Arvid nu är så förtjust i andra barn har jag tänkt aktivera mig och låta honom göra det ibland. Till exempel har jag tänkt se om Vasa svenska församlings barnträffar är något för oss. Nåja. Förra veckan kollade jag upp när träffarna är och på onsdag 9.30, när det skulle vara enligt nätet, virrade vi på runt församlingshuset och undrade var vi skulle gå in. Då såg vi en affisch - hoppsan, det är tydligen på fredag 9.30 träffen är! Nåväl. Idag försökte jag igen. Fredag 9.30 och vi virrar runt och funderar på var vi ska gå in. Kikar på affischen om den skulle ge någon ledtråd. Ha! Någon har strukit över "fredag 9.30-11.00" och skrivit in onsdag istället...

Blev inte ens irriterad. Skrattade bara och cyklade iväg på en spännande Citymarkettur istället. Försöker igen nästa fredag. Nej onsdag. Eller...

1 kommentar:

Mamma Linda sa...

:-D Är det inte härligt när det är så organiserat?!