fredag 29 november 2013

Så gick det med det

Handtvätt, handtvätt, handtvätt var det ju?

Hjälpte inte så mycket, idag är det ändå hemmadag som gäller. Mycket motvilligt, kan jag tillägga. På lite drygt en vecka har jag varit ledig för resa två dagar, hemma med sjukt barn en dag och själv sjuk en dag. Efter det tänker jag minsann hållas på jobbet ett tag framöver!

På plussidan kan vi lägga att det nog är en snäll och mild variant av magsjuka som jag fått - låg och mådde illa hela kvällen igår, men eftersom det inte blev värre än så var jag helt inställd på att strunta i det och ändå gå till jobbet (enkel dag) ändå. Tills jag steg upp, duschade och insåg att det nog inte är mycket nytta med mig idag ändå... Nåja, lika bra ändå att inte smitta ner folk.

Så... kanske jag skulle lägga mig och läsa en bok nu då, så det är nån nytta med den här sjukdagen?

Inga kommentarer: