torsdag 21 november 2013

Alla vägar bär till Rom...

... också en del mycket mörka finländska vägar igår kväll.

Jag tyckte Mattus såg väldigt professionell ut.

Några timmar hann vi sova på ett mycket anspråkslöst, men mycket praktiskt hotell som verkar vara inrett i gamla kontor. Inte så mysigt kanske, men precis bredvid P4 där vi har lämnat bilen - och tja, det billigaste sättet att få sova i en säng så nära flygfältet som möjligt! Fast när klockan var 4:30 tyckte vi nog ändå att vi inte var riktigt utsövda...


Och här sitter vi nu, med oceaner av tid på flygfältet. Jag ba: Ett kort till! Bara tills det blir ett där jag ser ut som folk! Matias: Så du tror det blir bättre..? Får jag somna nu?

Fast det sa han inte, han bara använde all sin energi till att uppbåda ett piggt (?) leende.

För övrigt saknar jag mina barn. De verkade inte alls sörja att deras föräldrar lämnade dem med fammo och faffa... Det är ju ändå så roligt att resa med dem. Allt det som är så spännande för dem blir ju spännande för oss också. Men samtidigt skulle jag knappast sitta här och blogga i så fall. Jag hyser också vissa förhoppningar om att kanske hinna läsa boken som ligger i väskan. Och så tänker jag definitivt sova på planet.

Gäsp.


Inga kommentarer: