måndag 18 november 2013

Hoppets stjärna


Första jultecknet! I sista minuten (vad annars) har jag packat ett julpaket till Hoppets stjärnas insamling till behövande i Lettland och Litauen. Jag har försökt göra det till en jultradition, men eftersom jag sällan har hunnit tänka så många jultankar i mitten av november har jag nog missat det ibland - ifjol t.ex. blev det nog inget paket. Men man får lämna in t.o.m. 20 november, alltså i övermorgon, så är man snabb hinner man ännu. Och jag kan varmt rekommendera det!

Jag är väl medveten om att det säkert finns mer effektiva sätt att hjälpa och skicka stöd till andra länder, men det här är nog ett av de roligaste. Till skillnad från pengar på ett anonymt bankkonto känns det här så direkt - det jag packar ner kommer någon att packa upp och i bästa fall uppskatta. Vad en barnfamilj i östra Lettland eller Litauen vill ha kan jag inte veta så noga, men gissa kan man. Och att hjälpa på det här möjligen ineffektiva, men desto mer konkreta sättet gör ju inte att min vilja att bidra på andra sätt minskar, utan tvärtom - en snöboll ska ju alltid börja någonstans!

Här finns information och kontaktuppgifter!

(Men det som irriterar mig något oerhört just nu är att jag hade köpt en mysig, gosig fleecefilt på ikea redan i somras - just för att ha i den här lådan. Givetvis är den försvunnen. Givetvis.)

Inga kommentarer: