söndag 10 juni 2012

Vad hände? Inget.

Jag färgade håret ikväll. Tror jag. Jag har i alla fall tydliga minnesbilder av att jag gjorde det - från det avdankat ljusbruna som hade fått en röd ton som jag definitivt inte gillade till en mörkblond nyans som skulle se naturlig och lite somrig ut. Jag var lite rädd att det skulle bli grönt eftersom jag aldrig blonderat håret med mörkare färg i håret förr. När jag hade fönat håret torrt såg jag mig i spegeln och blev bara förvirrad. Inbillade jag mig att jag just hållit på med kemikaliestinkande hårfärgning hela kvällen? Det är kanske en aning ljusare, och jag tror att den röda tonen gett sig, men annars - jag tror inte ens jag själv skulle märka skillnaden om jag inte visste om att den borde finnas där.

Men det blev inte grönt i alla fall.

Inga kommentarer: