söndag 17 juni 2012

Inget särskilt

Får man ropa hej nu och tro att resten av familjen håller sig frisk när de fortfarande verkar må bra? Kanske hade jag bara ätit nåt skruttigt. Fast frisk och frisk, den där lätta sommarförkylningen har övergått i riktig skrällhosta för barnen. Men hellre det ändå.

Och efter en söndag som känts som en söndag ska med gudstjänst, god mat och glass, vila och sällskapsspel har jag tagit vardag igen och skickat mina män till lekparken för att få tänka i tystnad. Nu - arma dagar - ska jag se till att få sommarlov på riktigt nån gång. På mitt skrivbord ligger diverse större och mindre saker som borde fås ur vägen innan min hjärna kan koppla av på riktigt. Till midsommar ger jag det, då ska allt vara på rade. Därmed basta. Och då menar jag allt, inklusive alla a-kassapapper. Gulp.

Och tja. Det här inlägget skriver jag bara för att hålla igång fingrarna medan hjärnan vilar lite från det jag egentligen borde göra. Det kanske märks på nivån...

Inga kommentarer: