tisdag 26 juni 2012

Resdags? Nu?

Ja, vi ska ju till Stockholm. Och har du inte hört något om det kan det bero på att vi knappt vet om det själv - vi bokade hemresan i förrgår och ditresan bara nån dag tidigare. Jag är inte det minsta mentalt förberedd på en resa, men det kan säkert bli bra. Jag tänker på allt vi planerat att göra och tycker det verkar vara idel roligheter... sen nån gång, i sommar när vi gör det. Det är bara det att sen nån gång, i sommar, det är nu! Imorgon kör vi iväg!

Försöker lite förstrött packa och undrar över varför det alltid är så svårt att packa för barnen. Jag har ändå gjort det rätt många gånger vid det här laget, men jag har ingen aning om hur många tröjor som kan tänkas gå åt. Det beror antagligen på att det är mänskligt omöjligt att räkna ut. Lite lättare kunde det vara om jag visste exakt antal och konsistens på glassarna vi tänkt äta.

(Och det var bara barnen. Åt mig själv har jag inte ens börjat packa...)

Inga kommentarer: