tisdag 19 maj 2009

Har det bra i Åbo

Det brukar hända ibland att jag får en känsla av hur bra livet är. Igår fick jag den känslan ovanligt många gånger, och jag ser inga orsaker till att det inte skulle bli på samma sätt idag. Vi tog tåget ner till Åbo i söndags och hamnade rakt in i sommaren. Jag blir bara så glad av Åbo, särskilt den här årstiden. Åbo inspirerar mig.

Orsaken till resan är att jag är på Språkcenterdagar - med kolleger, på jobbets bekostnad. Vuxenpoäng kan man få för mindre! Arvid är med, och jag deltar så mycket jag kan medan syster Jenny tar hand om honom. Hon har tent som bäst, så därför blir det en sen start för mig idag. Kanske jag går dit lagom till lunchen... :D Hittills tror jag att jag lyckats bra med att missa de torrare bitarna och pricka in de mer intressanta...

Jennys kämppis flyttade ut häromdagen, och man kunde tro att det skulle vara lite dystert med en halvtömd lägenhet - Arvid och jag bor i ett rum med: en skranglig bokhylla, en bäddsoffa och vår kappsäck. Men det är inte alls dystert, utan snarare befriande med alla tomma ytor. Semester från alla prylar jag vanligtvis vadar i där hemma...

Inga kommentarer: