söndag 3 april 2016

So much beauty in the world

  
Helgens stora projekt har varit att röja upp i arbetsrummet - det är inte färdigt ännu, men jag kan avslöja att jag slängt tonvis med papper och eliminerat tonvis med damm! (Det är ett under att Amanda, som brukar få övernatta här, inte fått dammlunga... eller tappat bort sig bland bråtet.) Så småningom kan det kanske bli tänkbart att skruva ihop dagbädden vi köpte på ikea på sportlovet!

Mot kvällen igår var jag helt krumryggad av allt sorterande, och humöret var inte heller strålande. Jag insåg att jag inte skulle få hela familjen ut på några utflykter när alternativet var film och lördagsgodis, så jag körde själv ut till Fäboda. Det bästa jag gjort på länge! Jag gick från Lillsand till Storsand och förvånades igen av hur nära det är (blev totalt 4,5 km, så ingen långpromenad). Himlen var blå och solen sken - och ute vid stranden vid Storsand guppade ett fyrtiotal svanar runt! De paddlade runt i vattnet, kuttrade och lät och det kändes nästan lite overkligt. Jag har respekt för svanar, men det gick bra att gå ut på klippan som syns på bilden utan att de tog någon notis alls om mig (eller en annan person som också var där - bättre utrustad med två riktiga kameror istället för bara telefonen!) Jag satt där länge och bara sög i mig stillheten - och kom hem igen med ett helt nytt tålamod lagom till nattning.

Inga kommentarer: