söndag 24 april 2016

Familjen samlad igen

Vilken vecka det var! Matias höll alltså till på en yrkesskola i Eskisehir i Turkiet och jag roddade vardagen här hemma. Det var... intensivt. Jag vet att vi är lite bortskämda i vanliga fall med att båda vi vuxna är lärare med regelbundna tider och lov och allt det, men just nu vill jag ändå göra en stor high-five med mig själv!

Typiskt nog blev det både läsårsplanering (helkväll!) och föräldramöte inför förskolan den veckan, och dessutom fick Arvid en synål genom en tå, jag tappade bort min plånbok ett tag och Josef fick en släng av magsjuka. Men det gick bra. Synålen lämnade i en behållare på jouren, plånboken hittades och alla mår bra. Matias är hemma välbehållen efter en intressant resa och själv känner jag mig ganska sliten, men mycket nöjd med att allt har rullat på ganska bra både hemma och på jobbet ändå.


Just för att vi i vanliga fall är två som delar ganska jämnt på vardagslogistiken känns det bra att veta att jag kan. Det går om det behövs. Det känns också väldigt bra att veta att jag inte heller måste göra allt på egen hand - svärfar var här inom tio minuter för att passa småbröderna medan jag tog Arvid och nålen till jouren och mina systrar har ställt upp när vi inte haft dagvård - supermom Hanna jonglerade med mina tre och sina egna två barn i nästan sex timmar (en bit över läggdags dessutom) när jag hade planeringskväll på jobbet. Respect!


Men att jag i misstag somnade (som en stock) på eftermiddagen istället för att plantera blomlökar känns helt naturligt. Tur i alla fall att orienteringsskolan drog igång så att hela familjen kom sig ut i vårsolen på kvällen!

Inga kommentarer: