onsdag 30 oktober 2013

Håret

Gårdagens uppenbarelse - jag kan numera sätta upp mitt hår i hästsvans! Det låter kanske inte så märkvärdig, men efter inte mindre än två misslyckade kortklippningar* förra året började jag tro att jag aldrig mera i mitt liv skulle ha långt hår. Det skulle vara en mer eller mindre kort page med eller mot min önskan, ända tills det plötsligt var silvergrått och permanentat och satt på en liten tant som pratar med sina krukväxter.

Och så igår - tadaa - hästsvans! Inte så vackert kanske, med en liten tofs som spretar rakt ut, men efterlängtat! Vem vet, om det bara får växa lite till kanske jag får feelis och blir blondin igen?

*som egentligen bara skulle vara putsning - hur det nu gick till vet jag inte, men det var inte mycket hår jag hade kvar.

Inga kommentarer: