onsdag 16 oktober 2013

Att planera - att gotta sig - att ta ut i förskott

Det händer ju ibland att jag blir rastlös, att det börjar pittra under fötterna på mig. För det mesta blir det inte mer än kanske ett par glansiga resetidningar från bibban av mina skov, men den här gången blev det inte mindre än...

*trumvirvel*

Höstlovsresa i efterskott till Tammerfors nu i helgen! Det blir en helg på fyrmanhand och vi tänker oss delfinarium, ikea och en hotellnatt. Ett tag verkade det som att vi skulle få eminent sällskap på utflykten, vilket skulle ha varit fenomenalt, men puffen tackar jag för i alla fall!

Och det kommer mera.

*trumvirvel*

Weekend på tumanhand i Rom i november! Så excited att det inte är klokt, men nu känns det plötsligt som att jag sitter här och skryter, så jag skyndar mig att ursäkta oss med att vi firade vår tioåriga bröllopsdag med en snabb och hyfsat trist pizza och hela tiden tänkte oss att fira mer "på riktigt" till hösten. Vi hade kanske tänkt oss mer nåt i stil med en snabbvisit till Helsingfors eller Stockholm, men vem är jag att klaga när vår planering plötsligt sammanfaller med bra erbjudanden på långhelger i Rom?

Och nu fortsätter jag kvällens resa vidare genom högen med elevtexter, kvällens projekt. Men faktiskt ganska spännande det också. Även om jag inte skulle klaga SÅ mycket om dusch och valfri tv-serie skulle vara allt som återstod av dagen.

1 kommentar:

Jaana Aho sa...

Låter härligt, med resorna då ;-)