måndag 14 oktober 2013

Bra sorts måndag, det här

Efter att kalaset igår hade ställts in hade vi väl egentligen tänkt aktivera oss och hitta på nån annan Trevlig Och Hurtig Höstlovsaktivitet... men det blev det inte så mycket av. Det blev en riktigt slö och slapp hemmadag istället, vilket i och för sig kunde behövas. Dessutom hann vi smida lite spännande planer, och sådana behövs definitivt när det närmar sig november.



Idag blev det desto mer aktiviteter, och dagen har varit utomordentligt bra. Vi började med en utflykt till Fäboda - vem har sagt att beachsäsongen är över? Jag tror att jag alltid tänker att vi borde åka ut till Fäboda oftare när vi är där. Varje gång. Jag kan liksom inte komma ihåg en enda gång som jag tänkt att "jaha, då var det överstökat, nu behöver vi inte göra det här på ett tag". Fantastisk plats, och barnen tycker lika. Mycket spring i sand och hopp på stenar. Och ingen frös och ingen gnällde och ingen ville åka hem när det började bli dags för mat. (Och kameran som jag så ambitiöst hade tagit med hade ju tomt batteri, så det enda i kameraväg vi hade var min gamla telefon...)


På eftermiddagen fortsatte Arvid och jag med - tadaa - Arvids första biobesök! Vi såg Smurfarna 2, och filmen var inte så tokig, men det allra bästa var att se hur Arvids ögon lyste och höra hur han kiknade av skratt när Gargamel klantade sig.


På det ett bibbabesök och en sprängfylld tygpåse med böcker, och nu är vi ganska slut som artister allihopa. Nog med höstlovsaktiviteter för idag nu kanske?

Inga kommentarer: