lördag 12 oktober 2013

Heimheim


Äntligen Överpurmo igen! Vet inte hur det gått till, men vi har inte varit längre än till Lillby på hela hösten - längre åt det hållet, alltså. Jag som älskar hösten i Överpurmo. Det har nu bara inte blivit av; dels har vi ju haft en del att pyssla med här i den här kommundelen, dels har vi ändå träffat alla på kalas mest hela tiden.

Hur som helst, bra dag! Men jag kom mig inte ut i skogen som jag hade tänkt, så vi får nog göra ett nytt försök ganska snart.

På äppelplockarstegen. Ingen föll. Och jag har äntligen hittat en skön mössa - på Lindex barnavdelning. Vuxenmössor ska tydligen inte ha skönt fleecefoder, de ska bara vara stickiga och fina och ha en massa hål som det blåser igenom.

Amanda hittade en håv och tyckte vi skulle gå och fiska. Något vattendjursaktigt fick vi, men inte direkt en fisk. Mellansjön fanns förresten inte när jag växte upp, men nog ett par decennier före det. Och nu igen alltså, lite fascinerande!

Inga kommentarer: