torsdag 10 oktober 2013

Framåt eller bakåt


Ja, jag vet inte jag. När jag ser ut över golvet känns det inte riktigt som att den här eviga inflyttningen gått så värst mycket framåt. Snarare lite... bakåt? Det positiva är åtminstone att behovet av nya vinterkläder var betydligt mindre än jag trodde för nån timme sen. (Och att barnen var väldigt glada när de sprang runt med ytterbyxor, stickade mössor och uddavantar - tittatittatitta, de här vantarna! Den här mössan! Oj, en halare åt mig! Kom an vinter, de här barnen längtar tydligen efter att klä på sig riktigt många lager... hrm.)

Ja, och skrivbordet står ju i vardagsrummet. För arbetsrummet är totalt urblåst. Vårt enkla första renoveringsobjekt blev lite mera än det var tänkt. Tur att jag har en man som tycker renovering är ganska kul. (Han är för tillfället i garaget och målar väggarna vita.) Och på allt det ska man jobba då också. Och jag önskar att jag alltid, alltid trivs så bra med mitt (mina) jobb som jag gör nu, men likväl så tar det ganska många timmar av dygnet just nu.

Jasåatt. Lite trötta är vi nog?

1 kommentar:

Yvonne sa...

Men i morgon får ni i alla fall se Överpurmo i höstskrud!