söndag 6 januari 2013

Vänner

Ikväll har vi haft vänner här - så trevligt! Och oj, vad barnen hade roligt, även om en cynisk vuxen tänkte att det nog slutar i tårar. Det gjorde det inte. Inte så mycket i alla fall. I mellandagarna brukar vi vanligtvis träffa en massa människor vi annars träffar för sällan, men i år har det inte blivit så. Dels har vi hängt ganska mycket med min familj, som vi ju missade på julen, och dels kom jobbvardagen emot lite snabbare än den brukar. Men ikväll i alla fall: lite prat, mat och gemyt. Får nog bli bättre på att planera in vänner i kalendern! Jag gillar inte att jag prioriterar jobb före ett socialt liv lite för ofta när vardagen rullar på. Nyårslöfte..? Sådana tror jag inte på, men att försöka bli bättre på att prioritera går ju alltid.

1 kommentar:

Netta sa...

Hoppas att ni inte blev smittade med våra bobbor. Kristina vaknade med feber på måndag morgon. Ännu ikväll har hon stegring, men har varit pigg hela dagen (igår sov hon bort halva dagen). Jag hoppas att hon är feberfri imorgon så att hon kan fara till dagis på torsdag. Nog för att fammo är snäll och ställer upp, men man vill ju hellre utnyttja snällheten i liten än i stor mån.