söndag 13 januari 2013

Tjugohundra Knut




Tjugohundra Knut, då ska julen ut! (Eller tjugondag Knut - potato, potatoe...) Det är lite tomt efter granen, och allt julrelaterat har vi säkert inte ens hittat, men det är ändå ganska skönt att packa bort en del av allt det där mysiga. Äta upp pepparkakshuset och få tillbaka enstaka tomma ytor här hemma. Som vanligt känner jag mig steget efter, men det är ju tjugondag Knut som kastar ut julen. Idag. Faktiskt. Även om det kan ha mera att göra med att vi inte fått det gjort tidigare än att vi av princip vill fira jul långt in i januari... Men något fel är det, när jag känner mig sen om jag inte fått upp allt pynt till lilla jul, och lika sen om jag har det kvar längre än till nyår. För advent - det är ju väntan på jul. Inte jul. Och blir man trött på julpyntet på annandag jul, då har man tagit fram det för tidigt. Faktiskt. Vänliga hälsningar från en som är sen med allt i vilket fall som helst.

Och imorgon ska jag ge mig på något jag inte har koll på. Igen. Det måste vara karaktärsdanande åtminstone. Tummar får gärna hållas ändå! Jag behöver inte hur mycket karaktär som helst.

En julblomma är fortfarande vacker.

Inga kommentarer: