fredag 11 januari 2013

Inspiration point


Här är jag. Jag tänker mest på jobb just nu. På vardag. På blanketter. På att inte glömma det där viktiga mejlet. På att hinna till posten innan de stänger. På uppsatser som trillar in i min inbox. På vad man kan äta ikväll. På att jag borde fylla diskmaskinen. På att jag borde rensa ut alla urvuxna barnkläder som gör lådorna överfulla.

Men ibland, till exempel nu, tänker jag på resor. Vi är inga stora globetrotters - i själva verket mycket små - men jag skulle ju så gärna. Och jag blundar och minns de resor vi gjort. Så mycket vardag mellan mig och resorna, men fortfarande känner jag dofter, ljud, förundran. Jag bläddrar bland bilder och reser vid mitt skrivbord. Och så tänker jag lite på planer, önskningar, drömmar. Och så inspireras jag av andras planer, önskningar, drömmar. Jag skulle ju så gärna.

(Ja, och så vill jag gärna ha långt, blont hår igen. Nu genast, tack. Gärna självlockigt av värme och luftfuktighet om det går för sig.)

Inga kommentarer: