onsdag 12 december 2012

Tolvor

Jag är själv lite förvånad, men när någon ikväll påpekade att det var 12.12 idag blev jag nästan besviken över att jag inte hade tänkt på det när klockan var 12:12, idag 12.12.2012... Jag vet inte exakt vad jag skulle ha gjort, men kanske jag kunde ha tagit en tyst minut och tänkt på livets gång eller stundens coolhet. Så här i efterskott kan jag konstatera att jag satt i ett främmande lärarrum och rättade tenter under en håltimme mitt under en också annars mycket lugn vikariedag. Eventuellt skalade jag en mandarin. Eller tänkte på hur nöjd jag var med att jag hade hittat till den nya skolan som jag ännu igår inte hade en aning om var den fanns. Sådär ungefär på första försöket.

Just i denna stund sitter jag och tänker att jag nog borde låta datorn somna nu. Proppmätt är jag fortfarande efter att ha ätit på O'leary's tillsammans med två gamla godingar. (Goda vänner alltså. Goda vänner. Hjälp, är så trött att man kunde tro att klockan närmade sig småtimmarna...) Maten var sådär okej, men sällskapet var trevligt!

Inga kommentarer: