lördag 8 december 2012

Jul på Södermalm


Man må säga vad man vill om den här annars ganska håglösa lördagen, men det kunde inte ha varit bättre väder för julmarknad! Lagom kallt, ren snö på marken och stora snöflingor som dalade ner. Jag har inte läst Kajsa Kavat på länge, men jag är säker på att det var precis så här vitt och vackert när hon sålde kringlor eller vad hon nu gjorde.

Museet hade också öppet hus, så jag och Arvid hade också roligt när vi såg oss omkring och beundrade skeppsmodeller och miniatyrlandskap. När vi såg på ett 50-talskök berättade jag att ett vanligt kök såg ut så ungefär när Arvids moffa föddes. - Va?! Så länge sen? Arvid var tagen. Jag tyckte nu inte det kändes så hemskt urgammalt att tänka sig tiden när min pappa föddes, men vi är ju faktiskt olika generationer. Vi har 26 års skillnad i våra perspektiv, min förstfödde och jag. Och så är förstås allt större när man är mindre, också tidsskillnader.

1 kommentar:

Yvonne sa...

Moffa läste och log...