lördag 29 december 2012

Mellan

Vi hade pyntat en del under advent, men mycket lämnade i sina lådor när vi åkte iväg till Sverige. Det gör mig egentligen inte så mycket - jul är trevligt, men det kan lätt bli för mycket. För mycket mys, för mycket tomtar, för mycket förväntningar. Men julgran! Att få ha en gran inomhus gör mig bara glad och lugn i maggropen, skulle gärna ha mera skog inne hela året. När vi bodde i Vasa hade vi plastgran ett år, men egentligen - den var det ingen större idé med. När vi kom hem var det minst sagt lyxigt att bara få bära in en gran från terassen, direktimport från Purmo, levererad medan vi var borta. Så nu har vi en fräsch och fin gran som står här och doftar - det är länge kvar tills julen ska ut! Julblommor fyndade jag dessutom för en spottstyver när jag handlade mat; det har sina fördelar att pynta när själva julhelgen är över...

Men förutom granen och blommorna har jag faktiskt en del att anmärka på mellandagarna, som vanligtvis är en av mina favoritveckor på året. Januari kommer att rivstarta med nya utmaningar genast efter nyåret, så när vi väl hade kommit hem och packat upp det mest nödvändiga fick jag snällt sätta mig och jobba. Ibland (nej, för det mesta) suger det faktiskt att inte kunna planera sin jobbsituation bättre än jag kan just nu. Dyker det upp något intressant tar man det, så är det bara, och då hjälps det inte om det ryker lite mellandagsmys.


Inga kommentarer: