måndag 31 december 2012

Tipp tapp


Julstämningen återvände igår! Efter två ganska tråkiga mellandagar blev det ett riktigt julkalas - hela min familj, min faster och hennes familj och min farbror samlades på Stennabba och firade lite jul. Paket överlämnades, lax åts och tre små tomtenissar gjorde alla vuxna alldeles mjukhjärtade och fåniga. Eller åtminstone de vuxna som råkade vara föräldrar åt någon av nissarna... Det var trevligt!

(Hanna har en ännu bättre bild på sin blogg...)

Och ikväll ska vi fira nyåret med god mat och trevligt sällskap i Bäckby. Antagligen med barnvänlig hemfärdstid och tolvslag i tv-soffan... men glittriga tolvslag ägnade vi oss i ärlighetens namn inte åt innan vi blev föräldrar heller. Pulka hade vi också tänkt oss ikväll, men det beror väl lite på om pulkabacken har smält bort eller inte... Viss risk finns! (Snälla, snälla, säg att det riktiga vintervädret tar över igen snart - jag som är så sugen på skidor och snö!)

Hur som helst - GOTT NYTT ÅR!

1 kommentar:

Mamma Linda sa...

Vad fina grabbar! :-) Syns bra vem föräldrarna är. ;-) Jag hoppas också på att vintervädret ska återvända, så det blir ljust och fint igen (i väntan på vårsolen och trädgårdsarbetet). Och så ska vi ju skida, skrinna, pulka och sparka minst ett par månader till, väl?!