lördag 28 januari 2012

Sunklivet

Ikväll skulle vi på mat till svärföräldrarna. Men eftersom jag var helt färdig efter veckan och dessutom har en förkylning på gång bestämde jag mig för att skicka iväg mina män och ta det lugnt här hemma istället. Till kvällsmat blev det fryspizza med pepsi max (och inga grönsaker eftersom jag var för lat för att skära upp gurka), glass och på det lite pringles. Och några mumin-xylitolpastiller eftersom det var det mest godisliknande vi hade hemma. Framför de tre första avsnitten av How I met your Mother i sträck. Judge me! Nu känner jag mig tillräckligt laddad för att göra stordåd. Typ hänga tvätt och kanske till och med tvätta håret. Yey lördag!

(Oskojat - det är fantastiskt att vara ensam i några timmar. Tystnaden! Jag förstår inte hur det finns småbarnsföräldrar som orkar jobba med barn under 9-10 år hela arbetsveckorna... Visserligen blir man trött av att jobba med äldre barn eller tonåringar också, men det är en annan sorts trött. Nu när jag jobbar med ettor använder jag upp mitt småbarnstålamod på jobbet och har inget kvar när jag kommer hem. Men så har jag kanske inte det största förrådet från början heller.)

Inga kommentarer: