fredag 20 januari 2012

Fyran

Fyra jobb jag haft
- Lärare (olika versioner)
- Kassör i biljettluckan på Gröna Lund
- Språkgranskare
- Journalist? (Känns inte som att jag kan kalla mig det, men ni vet. En sån som gör intervjuer och skriver artiklar lite sporadiskt.)


Fyra filmer jag gärna ser om och om igen
- Forrest Gump
- Amelie
- Harry Potter och de vises sten
- Romeo + Juliet

Fyra städer jag bott i
- Åbo
- Stockholm
- Vasa
- Överpurmo, metropolen i mitt hjärta

Fyra teveprogram jag gärna ser
- Gray's Anathomy
- Amazing Race
- Brottskod: försvunnen
- How I met your mother, tror jag. Jag har aldrig sett den, men fick första säsongen i julklapp och är väldigt peppad att börja på!

Fyra platser jag åkt på semester till
- Den djupa södern och det stora äpplet i USA
- Alperna
- Vuoggatjålme
- Amsterdam

Fyra webbsidor jag besöker varje dag
- Facebook
- Min ena mejl
- Min andra mejl
- En hel hög bloggar

Fyra favoritmaträtter
- Pasta pesto som Matias lagar
- Kotipizzas pizza med skinka och rödlök (kanske inte godaste pizzan jag ätit, men en återkommande favorit)
- Lunchbuffé på en asiatisk restaurang, t.ex. Spices i Vasa
- Potatismos och lax

Fyra saker i rummet jag sitter i
- Halvplockad tvättställning
- Arvids moppeped
- Dammsugare
- En trave biblioteksfilmer som jag antagligen kommer att betala förseningsböter på utan att hinna se

Fyra saker jag har på mig just nu
- Ganska nya jeans
- Ganska gammal tröja
- Alldeles splitternya strumpor som jag hittade i botten av strumplådan i morse
- Min förlovningsring (men inte vigselringen, för mina fingrar är fortfarande större än de var före graviditeterna)

Fyra platser jag hellre skulle vara på
- Här hemma, men en version av "här hemma" som är oklanderligt städad och smakfullt inredd
- I mina systrars lägenhet i Malmö
- I nästan vilken spännande, myllrande storstad som helst
- På en vacker plats där värmen är skön mot bara ben

Inga kommentarer: