onsdag 25 januari 2012

I did it again...

...jag sade ja till jobb av bara farten. Precis det som jag skulle låta bli. Tacka ja till jobb - ja. Tacka ja till jobb utan att tänka efter före - nej. Idag skulle jag egentligen ha haft en ledig dag, men istället blev det ett inhopp på en helt ny skola. Det var först när jag lade på telefonen igår kväll efter att ha lovat jobba som det slog mig. What? Jag är ju jättetrött och skulle vila idag. Gå här hemma i mina ljusblå velourbyxor hela dagen. Skriva en artikel med deadline den här veckan och röja undan en del pappersarbete som legat överst på min att göra-lista lite för länge. Hur gick det här till? Jag lär av mina misstag (jobbmängden i höstas), men det går tydligen lite trögt. Nå, det var inget fel på skoldagen, men inte blev någon artikel skriven och inte blev några energidepåer fyllda. En annan gång kanske. Det är i alla fall tur att man har roliga ungar:


Och dagens positiva överraskning - jag släpade iväg mig på zumba, nästan enbart för att Arvid ville på sin jumppa. Själv hade jag ingen energi och ingen motivation. Men det var roligt! Det fanns tydligen lite energi i benen fast det inte kändes av i huvudet...

1 kommentar:

Anonym sa...

Va söt bild åv Edvin!! :) du får vil i helgen iställi!? //Amanda