söndag 8 mars 2009

Ofokus

Splittrad. Jag gillar ju att kunna koncentrera mig på en sak - så varför ställer jag då alltid till så jag måste fokusera på femton olika saker samtidigt? Just nu sitter jag och arbetar med en hemtent till en medeltidskurs jag gått - jätteintressant, önskar bara att jag hade tillräckligt med tid för att dyka in i det på riktigt - samtidigt som jag egentligen vill umgås med mina syskon. (Alla syskon, inklusive bättre hälfter, 1 barn och 1 hund är på Stennabba! Det händer inte så ofta...)

Och imorgon börjar jag ett nytt extraknäck, och i övermorgon ska jag jobba med mitt gamla skrivhandledningsjobb och från onsdag ska jag vikariera en vecka eller två på gymnasiet igen (dock inte så många timmar per dag). Och så har jag en hög hemtenter att gå igenom och bedöma. Och så har jag lovat fixa ett par saker för Humlefestivalen. Och så har jag ju en man och en son också. Och träna vill jag ju. Och gärna sova lite ibland. Hur gick det här till? Det är inte det att tiden inte skulle räcka till, för det är inga särskilt tidskrävande saker i och för sig - men vi ska se om fokus räcker till...

Men faktum är att jag ser fram emot veckan! Lite bävar jag, men inte så mycket som man kunde tro av den bekymrade harangen här ovanför...

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh, låter som en spännande vecka! Lycka till! :) Det här fixar du!