tisdag 31 mars 2009

Mellanlandning

Har mellanlandat hemma mellan dagens gymnasielektion och dagens skrivhandledning. Lämpligt nog sammanföll pausen med Arvids eftermiddagslur. Perfekt, så jag kan andas ut och stöka lite med saker som behöver stökas med under tiden. Har haft min sista lektion på gymnasiet - åtminstone för denna gång. Nästan lite synd, jag som höll på att bli så allmänbildad... Eleverna presenterar som bäst sina kulturprojekt, och jag har fått höra ett par riktigt bra (och några ganska bra) presentationer om allt möjligt från Gang culture in Los Angeles via ett antal filmer till Janis Joplin och The Prodigy. Kunde åtminstone ha jobbat två dagar till, så skulle jag ha fått höra resten av presentationerna... Men mina vardagar blir onekligen bra mycket mer okomplicerade nu när jag inte måste sätta ett par timmar per dag (dagtid!) på gymnasiet!

Och inte nog med att mina vardagar framöver kommer att vara en dans på rosor, mer eller mindre, dessutom ska jag ta min make och gå på teater ikväll! Vi hinner på sista föreställningen av Cash. På nyåret hann vi gå på sista Piaf-föreställningen, vet inte riktigt vad det säger om vår framförhållning...

Inga kommentarer: