fredag 13 mars 2009

Det är fredag nu väl?

Jag fattar inte vad det varit med mitt sinne för veckodagar den här veckan, det är liksom helt ur bruk. I onsdags pendlade jag mellan att få sköna fredagseftermiddagsvibbar och tro att det var måndag och hela veckan kvar. Ingen logik alls. Idag jobbar jag på att inse att det är helg nu - är ju slöseri med dyrbar helgtid annars!

Egentligen ville jag gå på Cash med min man ikväll. Ville ville ville. Men eftersom resten av publiken kanske inte skulle uppskatta om vi tog med Arvid får det bli en annan gång - det hoppas jag iaf det blir, det är inte mer än en föreställning kvar på Vasallen... Så jag tänkte ta en loppisrunda på egen hand istället och cyklade iväg till Adam & Ewa. Hann inte ens innanför dörren innan klockan var 18 och de stängde. Cyklade in till stan istället, helt öppen för tanken på att impulsshoppa någonting våraktigt och nice. Det mest spontana jag köpte var två sorters te som väl inte var helt nödvändiga. Så man kunde tro att det är en helt misslyckad kväll. Men inte. Det är riktigt skönt. Och medan jag suttit här och skrivit inlägget har fredagskänslan på något sätt lyckats smyga sig på till sist...

2 kommentarer:

Mamma Linda sa...

Men du, fast vi nu har barn så det kryllar i alla vrår (känns det som fast de "bara" är två) så står ju nog erbjudandet kvar att vi kan ha Arvid nån kväll om ni vill fara ut tillsammans. :-) Ett barn - tre barn, vet du skillnaden är sist och slutligen inte SÅ stor. :-D

Mia sa...

Tack! Det ska jag hålla i minnet. ;)