fredag 20 mars 2009

Duplo


Förra helgens bästa köp har jag tänkt blogga om sen i lördags... en låda duploklossar! Vi har haft en liten uppsättning duplo, och Arvid har visserligen tyckt om att plocka med dem, men han har inte varit speciellt duktig på att bygga ihop dem. Men förra veckan hände något: han började bygga torn så det stod härliga till, höga och stadiga. Och i lördags gick Matias och Arvid ut på "promenad" - till Citymarket. Matias motivering till att det var helt okej att köpa duplo utan varken jul eller födelsedag i sikte: det är ju basklossar. Det är alltså basvaror. Precis som att man måste köpa diskmedel och vessapapper ibland fast man inte har någon födelsedag att fira... Jag instämde villigt och sen dess har hela familjen byggt duplotorn, murar, båtar, flygplan, gubbar och gångjärn varje ledig stund. Hur roligt som helst!

På bilden ser ni förresten Arvids fotomin. Jag trodde det uppsmilade fotoleendet skulle komma lite högre upp i åldrarna, men för Arvid kom det vid ungefär 1½ år... :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tycker att det är så fascinerande att se hur byggandet utvecklas, från torn till mer tredimensionella skapelser. Nog bygger Elias torn fortfarande, men då med varje färg för sig (typiskt honom). Inne just nu är för övrigt trappbyggen. Men jag ska nog inte berätta att Aij fått mera "lele" innan E slutat vara förkyld och febrig.