torsdag 20 mars 2008

Tredje gången gillt

När jag tänkte på mitt liv efter gradun tänkte jag mig en uppsjö av möjligheter på öppna universitetet. Jag skulle kunna gå små, skojiga kurser för mitt höga nöjes skull så mycket jag hinner medan jag fortfarande är inskriven som studerande (och alltså går gratis på öppna uni-kurserna).

Men hittills har lyckan inte varit med mig. Jag började med att anmäla mig till en liten kurs i informationsförvaltning, eftersom jag förr eller senare gärna skulle skrapa ihop ämnesstudienivå av ämnet. Men det visade sig att den lokala arrangören ville ha 30 euro för 3 ynka studiepoäng, och det gällde också ordinarie studerande. Dessutom blev min graduspurt lite senare än planerat, så den krockade med den dyra fjuttkursen. Så jag tog tillbaka min anmälan.

Nästa försök gjorde jag inom ämnet dramapedagogik - jag skulle gå en kurs i filmspråk och såg redan fram emot att få börja snobba med filmvetartermer i tv-soffan. Kursen ställdes in p.g.a. för få deltagare.

Tredje försöket verkar faktiskt lyckas! Jag har anmält mig till "Introduktion till kvinnovetenskap", och allt tyder på att den verkligen kommer att gå, och att jag verkligen kommer att gå den. Idag fick jag en bunt kursmaterial på posten, och jag blev genast sugen att sätta mig och plöja igenom materialet - jag tror det är för länge sen jag gick en vanlig kurs... Ser hur som helst fram emot kursen, för det känns som om jag som (färdig!) litteraturvetare har ett glapp i min utbildning eftersom jag inte alls studerat kvinnovetenskap. Nu ska det åtgärdas!

1 kommentar:

Mamma Linda sa...

Hoppas den kursen går enligt planerna så du får gå den! :-) Det gäller ju att passa på. TACK för mailet förresten!! Svar kommer nog bara jag får tankarna samlade och lite tid. Har ju jobbat en del, ska i kvällsjobb idag igen, och bara att få hushållet att gå runt här emellan tar all tid och energi. Nåja, tre skift kvar denna vecka, sen ledig nästa vecka. :-) Måste försöka träffas nåt snart! :-D Kram och glad påsk! Nu är det lunchdags här hos oss...