tisdag 11 mars 2008

Tillbaka till aerobic-eran

Igår gjorde jag något komiskt. Eller smått bisarrt, det beror på hur man ser det. Trogna läsare kanske minns att jag gick till bibban och lånade några timmar motion på DVD för några veckor sen. Hittills har DVD:na inte cashat in så många duktighetspoäng, förutom att jag lyckats komma ihåg att förnya lånen i tid. Men igår var det dags för Perusaerobic med Annu & Tuija. Vilket upplevelse! Man hejades på av två slanka, käcka kvinnor med pudelpermanentade hästsvansar och riktiga aerobicdräkter, sådana som ger intrycket av att de satt underbyxorna utanpå. För att ytterligare förhöja helhetsupplevelsen fick man göra stegserierna i takt till musik som påminde mest om sådan som brukar vara förinspelad på gamla synthar under namnet "pop", eller kanske "disco". I bakgrunden prydde tre stora krukväxter en grå skärmvägg.

Men det kändes bra i kroppen, och så fick jag ett och annat skratt på köpet, så överlag tycker jag det var välinvesterade 35 minuter. Tänk vad roligt man kan ha när man är ensam hemma och babyn sover på balkongen!

1 kommentar:

Mamma Linda sa...

Vad du är duktig! :-) Här skulle det nog inte skada med lite aerobics heller...