lördag 8 mars 2008

Ordning och reda

Medan jag hållit på och graduspurtat har ett och annat prioriterats bort. Ordning och reda till exempel. Men nu ska det minsann bli andra bullar, det här ska bli Metvikens prydligaste lägenhet. Eller åtminstone ska den bli medelmåttig. Idag har börjat bra. Jag har rivit ut allt ur mitt klädskåp (katastrofområde, säger inte mer) och ordnat det i prydliga högar. Nu kan jag stå och bara titta in i mitt klädskåp och sucka av välbehag (och blunda med etta ögat, så jag inte ser högen med osäkra fall som fortfarande är travad på skrivbordet). Gott folk, jag har inte bara sorterat ut kläder som ska ges till loppis, jag har till och med slängt kläder! Jag fick verkligen bekämpa samlardjuret i mig. Det jag slängde var visserligen mest trasiga strumpor och underkläder, och en simdräkt utan minsta lilla stretch kvar, men ändå... "Den där simdräkten har jag ju faktiskt använt i Australien, måste ju ha den som minne..." Eller?

Dessutom har vi köpt en fin korg till Arvids leksaker, som har börjat leva ett eget liv i hela lägenheten i takt med att killen har blivit rörligare. Nu återstår att se hur ofta leksakerna vill bo i korgen. Men det är alltid en början...

Nu blir det fjortisfilm med yngsta systeryster som hälsar på i helgen!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vadå fjortisfilm? ;) Amanda

Anonym sa...

Vilken då fjortisfilm? *nyfiken*

Mia sa...

"Just my luck" med bl.a. Lindsey Lohan... den platsade absolut i kategorin "fjortisfilm", men om man bara accepterar det så kan man skratta ganska mycket ändå! :)

Mamma Linda sa...

Om du är med och organiserar kaaaanske vi kan ha ett loppis i vår också. ;-) Själv är jag inte så motiverad, men om nån annan är det så brukar det fixa sig fint! :-D Här skulle en rejäl skrubb-rensning vara på sin plats, men jag oooorkar inte! (idag är min ursäkt att jag ska och vaka i natt, så jag måste ju spara på krafterna, eller hur? ;-)