fredag 28 mars 2008

9A

Du har väl inte missat SVT:s Klass 9A? (Gå i så fall till SVT play och fyll glappet i din tv-bildning.) Väldigt intressant, både för lärarwannabes och... tja, folk som gått i skola nån gång.

I ett avsnitt jag såg idag beskriver en av killarna sin mamma: "(Vad tycker du är det bästa med din mamma?) Allt! Hon är bästa mamman, jag svär. Kan du hitta en bättre mamma får du hundra spänn."

Om Arvid säger något åt det hållet i tv när han är femton år blir jag lycklig, jag svär.

3 kommentarer:

Mamma Linda sa...

:-) Vad sött! Ja, man kan ju alltid hoppas...Jag tror pojkar har lättare för att tycka mamma är bäst ännu i högstadiet. I alla fall så de säger det högt. Flickor kanske har en avvaktande tid just då, och sen när de flyttar ut så blir de polare med morsan igen. ;-) Jag vet inte. Måste se, tiden lär ju utvisa, inte sant? Hoppas gör jag! :-D Måste kolla 9 A om jag håxar här nån dag. Låter intressant! Har förresten nästan läst ut den där boken jag lånade nu, rolig!

Anonym sa...

Jag har inte sett ett enda avsnitt av serien... Vi har kopplat ur antennsladden till tv:n nu efter flytten... Men borde kanske kolla SVT Play...? Det verkar intressant, och de har skrivit lite om serien och andra elevers reaktioner på den i tidningen här...

Förresten, du är med på
min lista över tio bloggfavoriter ... :)

Mia sa...

linda och my: ja, hörni, ni ska ta och kolla SVT Play! Har nyligen upptäckt att det verkligen finns massor där, farligt, farligt. :) Och som sagt, Klass 9A rekommenderas! En annan serie som rekommenderas där är Papa's kappsäck som jag tänkt blogga om men inte kommit mig för. Resereportage och musik i ett enda skönt paket.

linda: det kan hända att du har en poäng i det där med pojkar/flickor - tur för mig, då har jag ju oddsen på min sida. :) Får ju se sen... :)

my: Tack! Jag ska nog sammanställa en lista jag också - men jag har redan börjat fundera på hur man kan fuska så jag ska få in fler än tio i en tio-i-topp-lista....