måndag 19 oktober 2020

Oktoberrosor


1. Mitt coronatest kom tillbaka med det positiva beskedet att det var negativt! Tacksamt nog lite snabbare än det var sagt, så jag behövde inte planera både plan A och plan B för måndagens lektioner. Känns bra att ha testat, för min förkylning verkar inte vara på väg att försvinna någonstans i brådrasket.

2. A:s karantän tog slut också. Och från och med idag rekommenderades alla elever även i hans skola (åk 7-9) bära munskydd. Själv hade jag också munskydd för första gången en full arbetsdag idag. Ingen av oss älskade det, men vi får väl vänja oss helt enkelt. (Jag fick hemskt torra läppar av det! Huden i ansiktet känns också lite skum, lite sådär öm som den kan kännas när man varit utomhus hela dagen - fast det egentligen är raka motsatsen.)

3. Rosorna vi planterade i somras bara blommar och blommar. Att köpa den verkar ha varit ett av våra bättre infall i somras! 

Inga kommentarer: