onsdag 3 januari 2018

Q & A a day


Ibland blir vi lite tråkiga med julklappar efter alla de här åren, min man och jag. Men i år tycker jag faktiskt vi lyckades riktigt bra båda två! En av julklapparna jag fick stod jag och tummade på i butiken vid Fotografiska museet i höstas, men jag lät bli att köpa. Istället låg den och väntade i julklappssäcken! Det är en liten bok som heter Q & A a day och är en lite annorlunda femårskalender.

Jag har redan en tioårskalender där jag (ganska sporadiskt tyvärr) skriver in smått och stort som händer, men den här boken ställer specifika frågor för varje dag. Årets första dag kommer jag nu fem år framöver att få svara på frågan "What is your mission?". Den var stor. Sedan finns det också mindre frågor - tack och lov - så de följande fem åren kommer jag att svara på frågan "What is the last fruit you ate?" 5 juni. De år jag minns det i alla fall. Så kul! Glömde bort den nu i starten, men nu ska jag sätta mig och svara på årets tre första frågor.

What is your mission? Can people change? What are you reading right now?


2 kommentarer:

Ika sa...

Vilken fantastisk idé! Känns nästan som om jag borde starta en önskelista bara för att få sätta upp den här dagboken på den. :)

(Och spamkommentaren här ovanför – LOL! Vem hade trott att stavningskunskaper kunde vara så här användbara om ens hjärta blir krossat?)

Mia sa...

Haha! Brukar nästan aldrig få spam här, men den här var ju rätt kul! :D Och ja, jag kan tänka mig att du skulle tycka om den här dagboken!