lördag 2 januari 2016

Lucka 12-14

Fortsättning på adventskalendern!

Lucka 12: En bild från i somras som väcker din sommarlängtan


Blåbär - stora, söta, saftiga. Något av det godaste jag vet! Särskilt om de äts rakt ur kupade händer  i ett skogsbryn vid en badstrand i Norrland och delas med en unge som tycker lika mycket om dem som jag själv gör. Det får mig att se fram emot sensommaren (och hoppas på ett bra blåbärsår)!


Lucka 13: En bild från ett avgörande ögonblick i år


Här höll jag på att lägga in en bild från svärmor Maj-Britts begravning, eller kanske från sjukhuset i Uleåborg veckorna innan - det är utan tvekan den period som varit den mest omvälvande det här året. Men jag ville inte. Istället valde jag en bild som är tagen lite senare, på barnens kusin Alexanders dop i Norrfjärden i maj. Det var bara ett par veckor efter begravningen, och saknaden värkte fortfarande som ett färskt sår. Samtidigt var det hoppfullt och vackert att få glädjas tillsammans över hennes nyaste barnbarn. Vi hade nog allihopa nära till tårarna den dagen, men av många anledningar!


Lucka 14: En bild som du inte minns att du tagit


Hm. Eftersom vi är flera som fotar så är förklaringen till "bortglömda" bilder oftast att det inte ens är jag som tagit den okända bilden - men den här vet jag att jag tagit, även om jag helt hade glömt bort fotot ett tag! Laman på bilden bor i en hage i närheten av Ylva och Anders, och jag stannade till för att hälsa på den (och fota, tydligen) när jag gick på en lång barnvagnspromenad på sensommaren. Knappast årets viktigaste bild för mig, men det ingår liksom i den här rubriken... Och lamor är roliga djur!


(Konstigt nog råkade alla bilder i det här inlägget vara tagna i Norrfjärden - visserligen har vi hunnit med hela tre besök under 2015, men ändå lite lustigt! Blåbären och laman är från sensommaren, när vi hälsade på Y&A på väg hem från fjällen, och mittenbilden är alltså från dopet i maj. Dessutom var vi dit på sportlovet också!)



---------
Emily Dahls adventskalender

Inga kommentarer: