måndag 25 januari 2016

5/5

Sjukstugan fortsätter - idag har fem/fem i familjen feber och hosta... Elak sort! Arvid som började har feber fjärde dagen nu, så vi får se hur det blir med Josef och Edvin som började idag... Själv hade jag över 39 grader i förmiddags, och det vet jag inte ens när jag sist skulle ha haft. Typ aldrig? Det var inte roligt i alla fall. (Måste erkänna att jag låg och var lite bitter över att jag när jag för en gångs skull är sjuk OCH Matias också är hemma så är jag så pass sjuk att jag inte njuter av det... hehe.) Tack och lov har det sjunkit under 38 nu, så det har blivit lite lättare att finnas till!

Mysiga ungar har vi i alla fall! Dagens bästa var på eftermiddagen (när jag hade börjat orka hålla i en bok) då Arvid och Edvin kom med sina böcker och lade sig på varsin sida om mig i dubbelsängen. Där låg vi och läste varsin bok och livet var ändå ganska bra. (Arvid läste en Lasse-Maja från pärm till pärm utan att lägga ner den - samma Lasse-Maja som han läste ett varv igår också! Och Edvin har tålamod att ligga och läsa bilderna i Kalle Ankas pocket hur länge som helst utan att ens kunna läsa texten. Gullungar! Annars har det nog blivit lite väl mycket tv och padda idag...)

Inga kommentarer: