torsdag 14 januari 2016

Januari


Det snurrar snabbt nu. Jag vet inte exakt vad det beror på, men någonstans mellan all röra som ingen rett upp efter renoveringen (som fortfarande är på gång by the way), arbetet som jag för det mesta måste lämna innan jag är klar och tre intensiva små människor som behöver mycket extra allt så finns det väldigt lite utrymme. Väldigt lite tid att bara vara. Tänka. Läsa. Städa. Träna. (Jag håller på att bli en bulle. En obeläst bulle täckt av dammråttor.) Dålig mamma antagligen, men högst på min önskelista just nu står ensamtid. Den ensamtiden skulle jag använda för att kavla upp ärmarna och reda upp saker och ting - samtidigt som jag tänker tankar till slut utan att avbrytas. Underbara tanke!

(Bilden är från igår, tjugondag knut. Vår rekordfina gran knastrade och sprakade, och lämnade festen i precis rätt tid. Den hade inte börjat barra, vi hade inte blivit alldeles för trötta på den - men det kändes bra att skiljas åt nu.)

Inga kommentarer: