fredag 18 juli 2014

Tacksam

När juli kom var det två saker jag önskade mig. Det första var att hinna träffa människor jag gillar, det andra var att röja upp i alla osorterade hörn här i huset.

Den andra punkten kan jag inte med bästa vilja säga att har lyckats ännu, även om ytan ofta varit lite mer putsad än den var i vintras. Men den första punkten - åh, så det har lyckats! Efter en eftermiddag runt ett dukat bord tillsammans med Johan och Johanna och efter många andra sommardagar och -kvällar med andra fina människor är jag så tacksam. Det här, att ge sig tid för att bara sitta och umgås, var en pusselbit som jag sörjde över att prioritera bort (nästan helt) i vintras när jobb, baciller och graviditetströtthet slukade all energi, och därför uppskattar jag det så mycket mer nu. TACK till alla som förgyllt sommaren hittills för oss, ni vet vem ni är!

(Och ska jag välja så får hörnen gärna fortsätta vara osorterade medan jag umgås vidare... så hör av er bara, ni som vill vara sociala tillsammans med oss, vi tar gärna favoriter i repris!)

Inga kommentarer: