torsdag 8 augusti 2013

Starta

Idag har jag varit in till jobbet andra gången - den här gången på info för nya lärare, vilket kanske delvis var lite överflödigt eftersom det här nog är den skola jag känner till bäst av alla jag jobbat på. Men ack, lyxen i att bara sitta och få information serverad på silverfat! Kände mig så curlad att jag bara väntade på att någon skulle räcka mig en terminsplanering också. (Men nej, den får jag allt få till stånd själv... bäst så kanske!)

I vanliga fall kommer jag in mitt i en termin och får reda på det allra nödvändigaste (typ vilka klassrum jag ska undervisa i, och möjligen vilket ämne det rör sig om) och resten får jag lista ut. Jag har blivit rätt duktig på att lista ut, men det är inte bara en gång jag märkt efter några månader att det varit nån rutin jag inte visste om att fanns, och därför inte visste att borde listas ut, eller något som bara verkade skumt som hade en fullständigt naturlig förklaring.

Hur som helst. Jag känner mig peppad. Kom an hösten! Men det får nog bli ett antal timmar vid skrivbordet imorgon också...

Inga kommentarer: