onsdag 24 juli 2013

Poängfördelning

Igår skaffade jag sociala poäng:

1 socialt poäng: Främand. Hade sällskap av tre eminenta överpurmodamer varav ingen bor i Överpurmo längre. De sammanlagt sex barnen lekte förnöjt medan vi höll oss uppdaterade. När alla hade gått frågade Edvin sorgset: "Varför är det inte många barn här mera?"

1 socialt poäng: Mingel. Jag (lämnade man och barn åt sitt nattningsöde och) gick på gospelkonsert i Skolparken. Musiken var säkert bra, men jag måste erkänna att jag inte var så fokuserad; det fanns för många vänner och bekanta att tala med. Dessutom värmde solen, vilket vi verkligen inte är bortskämda med. Jakobs dagar när det är som bäst!


Idag koncentrerade vi oss mer på nyttopoängen:

1 nyttopoäng: Bilskruvasi. Mattus lämnade oss på Stennabba och körde vidare till Vilobacka för att skruva isär bil och skruva ihop bil igen. Jepp, den är därmed resduglig! Jaja, den poängen fick väl inte jag, men så knussliga ska vi väl inte vara. Vi är ju ett team!

1 nyttopoäng: Jobb/skrivhandledning. Nåja, det var inte så jobbigt ändå, för skrivhandledningen var med mamma och innehöll rikligt med pauser för att snacka med mina syskon, men jag tror det vi diskuterade var till nytta!

1 nyttopoäng: Rensa jordgubbsland. Igen, inte så jobbigt med vårt pytteland, men ändå! Poäng som poäng.


Och bara som bonus vill jag också dela ut:

10 extrapoäng till Vädret, som äntligen kommit på att det faktiskt är juli ännu! Härligt!

Inga kommentarer: