onsdag 10 juli 2013

Dagen mittemellan

Röd sol på hemväg från Vasa.

Aah. Nästan inga planer idag, förutom att Arvid är bjuden på barnkalas ikväll. Det behövdes! De senaste två veckorna har vi flängt runt och haft det roligt hela tiden, så våra hjärnor har knappt hunnit med. I slutet av veckan och i helgen blir det ännu mer Skojiga Aktiviteter, så jag tror att vi alla behövde ha en dag mittemellan. Jag har stått och strukit tusen skjortor i solen på terrassen, låtit tvättmaskinen gå oavbrutet och undrat lite hur vårt hem har kunnat bli kaos med tanke på hur lite vi egentligen varit hemma på sista tiden. Just nu har jag skickat iväg man och barn för att lämna tillbaka nyckeln till lägenheten vi fick låna i Helsingfors, och så lade jag mig på soffan och läste bok och smygåt en glass. Hehe.

Sedan jag skrev sist har vi alltså hängt på Fäboda, i Vasa och i Skata, och en stor del av det i eminent sällskap av Y&A, som just nu är på väg tillbaka hem till sina katter. Tack för trevliga dagar!


Inga kommentarer: