tisdag 19 mars 2013

Svider lite

Efter att ha fått flummiga svar med lite olika innehåll från polisen, resebyråer och andra ställen där vi försökt ta reda på om det är okej att resa till Spanien med pass som går ut bara några veckor efter resan suckade vi lite irriterat och skaffade nya (åt mig och Arvid + premiärpass åt Edvin som inte har haft något förr) för att inte riskera att lämnas kvar på flygfältet i Tammerfors. Skulle vara mycket trist. Jag pungar ut med hel hög guldpengar för tre nya pass. Dagen efter får jag äntligen svar från finska ambassaden i Madrid som jag sent omsider kom på att mejla - det skulle ha gått utmärkt att resa med de gamla, så länge hemresan är inom giltighetstiden. Det svider lite i min snåljåpssjäl.

Enda lösningen - nu måste vi ta och resa ännu mera, så de nya passen inte var onödiga! Bra, va?

1 kommentar:

Yvonne sa...

Jag tänkte just säga det som du skrev till sist: Nu HAR ni ju pass för en lång tid framåt, bara att planera mera roligt!