lördag 9 mars 2013

Brännheit

Denna dag går tydligen till historien som "Dagen när Mia började bomba bloggen med självporträtt". Eventuellt ett övergående historiskt fenomen.


Purmorevy ikväll, och vi skrattade faktiskt redan innan det började, när vi läste sångtexterna i programbladet. De hade ju skrivit om oss!

He händer att ung Purmoboa byri bo i staan
He er så när ti allt som er centralt
Men snart så leissnar man
på stadsbor och tristess
Flyttar ti Sandsund som en bra'an kompromiss

I Sandsund bor e faktiskt
ejn å ader Purmobo
He känns så bra ti int va sjölv
Men vann e bya-andan, 
talko å byagååln?
(...)

He va ju hede me kompromissn. Lite, lite tragiskt egentligen.*

Annars tyckte jag kanske att sketcherna var vassare skrivna ifjol, men visst fanns det höjdpunkter! Skådespelarna gjorde det bra, och speciellt sångnumren tyckte jag om. Bra kväll! Extra plus förresten för att halva min familj ploppade upp här och där i publiken utan att vi visste om varandra på förhand. Nu ska jag väl dra en pyjamas på mig och muttra lite ilsket åt förkylningströttheten som tydligen aldrig har tänkt ge sig.

* Fast just det där med staan stämmer ju inte riktigt, inte om man menar Jeppis, vilket man förstås gör. Men vi har ju andra städer på vårt CV.

Inga kommentarer: