tisdag 26 mars 2013

Mikropaus

Det är mycket nu. Jag brukar visst säga så? Det stämmer, den här veckan också. Men eftersom vi checkade in på flyget till Málaga igår* tycker jag inte riktigt jag kan klaga! Det är bara att bita ihop och spurta, snart blir det äventyr. Hurra! Nu håller jag bara tummarna så det vitnar för 1) att vi ska hållas friska som små nötkärnor och 2) att jag ska hinna avverka de flesta punkterna på min lista, åtminstone de jobbiga bitarna som annars kommer att hänga över mig och störa min sinnesro under resan.

Bra grej förresten - jag sorterade bort en mängd urvuxna kläder ur Edvins lådor, och precis varenda lucka som uppstod kunde fyllas med Arvids gamla kläder och loppisfynd som varit för bra för att lämna trots att de varit för stora ännu. Äntligen nån nytta med den irriterande stora kartonglådan som annars bara står och är i vägen!

* Känns skumt att checka in en vecka på förhand. Bland annat skulle vi intyga att inga främlingar har haft möjlighet att fingra på vårt bagage. Eh nej? Helt sanningsenligt. Inte ens vi har fingrat på vårt bagage ännu.

Inga kommentarer: