lördag 22 september 2012

Klagar bara lite


Den här lördagen kunde faktiskt ha ansträngt sig lite mer. Jag ber att få reklamera:

1. Min förkylning har inte blivit bättre, utan sämre. Det är väl så det går när man kör på istället för att vila, men efterklokhet är väl ännu mindre roligt än förkylning. Egentligen tycker jag inte det är så hemskt med förkylning, men lite tröttsamt är det att ha lock för öronen, rethosta i halsen, en kropp tung som bly och dessutom vingla så fort man rör på sig (antar det har med öronen att göra...)

2. Jag hinner bara inte med det som ska göras i veckorna just nu, så nu försöker jag planera för måndagen fast det är helg. Det går inte så bra, se punkt 1.

3. Vädret är trist. Men det är väl egentligen bra, se punkt 1 och 2.

Update: Ett par minuter efter att jag hade publicerat inlägget fick jag veta om en tragisk bilolycka igår; jag känner den som kom först till olycksplatsen och de inblandade i olyckan var hans klasskamrater. Och nu har mitt perspektiv skiftat, och jobb och ett tungt huvud en vanlig, trist lördag känns som en förmån.

Inga kommentarer: