söndag 9 september 2012

Helyllesöndagen

Det är sällan man hinner med så mycket på en dag och ändå känner sig så avslappnad.

Det blev... 22,5 km på cykel med hela familjen, barnen i cykelkärran bakom Matias cykel (bör noteras att jag erbjöd mig att ta ett barn i barnsits på min cykel...). Vi cyklade via Bennäs och Östensö, bland annat på en väg jag inte visste fanns. Finns många mysiga hus i Östensö!

Det blev... snabblagad men utsökt lunch av något så enkelt som ris och broiler.

Det blev... ett synnerligen välordnat loppisbord med mycket förmånliga priser på Cityloppis. Må vi icke behöva släpa hem hela rasket igen om en vecka eller två.

Det blev... ett smått spontant besök i Bäckby, som kunde erbjuda gott och rikligt sällskap, mumsiga bakverk och välutrustad sandlåda.

Det blev... scones, för första gången på en evighet.

Och nu sitter jag och jobbar inför morgondagen - vi kan säga som så: det är inte min favoritpunkt på den här listan, men det går an.

Inga kommentarer: