onsdag 4 maj 2011

Don't be a potato

Åh nej - jag får härmed anse mig vara en soffpotatis! Hur jag vet det? Jo, för att jag har bestämt mig för att gå på zumba ikväll. Och jag känner mig helt osäker, borttappad och nervös. Jag har redan kommit på mig själv ungefär ett dussin gånger med att tänka att det där med zumba nog inte är nåt för mig... det är för vältränade människor. Med muskler. Och kondition.

Det kan tilläggas att jag gick på zumba (eller motsvarande) två gånger i veckan i höstas och vintras och fick abstinensbesvär om jag av någon orsak lät bli mer än en vecka. Men det var då - sedan började jag jobba heltid. Den första månaden satt rutinerna ändå i ryggmärgen och jag tvingade mig iväg åtminstone då och då. Men sedan... torkade det liksom ut och jag prioriterade annat. Typ att göra det arbete jag får betalt för. Och sova några timmar per natt. Och se till så att mina barn är hela och rena. Och hela tiden har jag försäkrat mig om att "det är bara den här veckan, så fort det blir lugnare ska jag börja igen..." Och nu ser vi hur det går - här sitter en feg liten potatis som tycker svett är jobbigt.

Nu: dags att leta fram de länge försummade träningskläderna igen. Om de inte ätits upp av malar.

Uppdatering: Svettigt. Flåsigt. Knallröd. Men jätteroligt! Synd bara att det här var sista gången före sommaren... hm, det här känns bekant... Nåja, det finns ju sommaröppna gym i stan!

Inga kommentarer: